اخبار شهرستان لامرد

ساخت وبلاگ

کد مطلب 3777- ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰:۳۰

باحضور مسئولان ادارات شهرستان لامرد صورت گرفت؛

برگزاری جلسه هماهنگی هفته سلامت

جلسه هماهنگی هفته سلامت با حضور مسئولین ادارات در شبکه بهداشت و درمان لامرد برگزار شد.

لامـــــرود به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد،جلسه هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد با ادارات و نهادهای دولتی مستقر در شهرستان لامرد پیرامون برگزاری هرچه مناسب تر هفته سلامت در محل دفتر سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد برگزار شد.


در این جلسه سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد با اشاره به نقش مهم سایر ادارات و نهادهای دولتی در سلامت جامعه به موضوع برگزاری بسیار مناسب و اهمیت برنامه های هفته سلامت تاکید نمود.


دکتر سید محمد حسینی همچنین با اشاره به شعار امسال هفته سلامت که در خصوص بیماری دیابت می باشد گفت:آشنایی و پیشگیری از بیماری دیابت بسیار مهم و ضروری است و در همین خصوص در هفته سلامت امسال با همکاری ادارات و نهادهای دولتی برنامه های خوبی در سطح شهرستان لامرد برگزار می شود.


در ادامه این حلسه احمدی معاون بهداشتی و محمود نامجو نسب مسئول بیمارهای غیرواگیر و دبیر هفته سلامت نکاتی در مورد بیماری دیابت و اهمیت بسیار بالای اجرای برنامه هفته سلامت ایراد نمودند.


از مهم ترین موارد تصویب شده در این جلسه جهت اجرا در هفته سلامت می توان به، تهیه و توزیع 1000 عدد پمقلت دیابت توسط شهرداری لامرد،برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی،دوچرخه سواری و مسابقات چهارجانبه فوتسال،برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارکنان ادارات و خانواده های آنان،اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم،توزیع بسته های آموزشی دیابت در مراسم معنوی اعتکاف و ارسال پیام های بهداشتی از طریق کانال تلگرامی شبکه بهداشت و درمان لامرد اشاره کرد.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 138 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:59

کد مطلب 3778- ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰:۴۲

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد صورت گرفت؛

برگزاری اولین جلسه شورای اداری در سال 1395

اولین جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد در سال جدید برگزار شد.

لامــــرود به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، اولین جلسه شورای اداری این دانشگاه در سال جدید با حضور رئیس، معاونین، مدیران و کارکنان واحد در سالن کنفرانس ساختمان اداری برگزار گردید.


در این جلسه دکترهاشمی رئیس واحد ضمن تبریک سال جدید به همه کارکنان، از تلاش خالصانه آنها در سال گذشته در پیشبرد اهداف تعیین شده واحد و دانشگاه آزاد تشکر و قدردانی نمود و ابراز امیدواری نمود باتوجه نگاه مساعد ریاست دانشگاه درخصوص کمک به کارکنان، اساتید و دانشجویان و رفع موانع موجود، سال جدید سال مثمرثمرتری برای مجموعه دانشگاه آزاد باشد.


دکترهاشمی در ادامه جلسه گزارشی از عملکرد واحد در سال 94 درخصوص تصویب رشته های تحصیلی- برگزاری همایشهای علمی، پژوهشی- جذب دانشجو و اعضای هیأت علمی- روند اجرای ساخت و سازهای عمرانی وفعالیتهای فرهنگی انجام شده درواحدو ... ارائه نمود و آن را مثبت ارزیابی کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد اولویت برنامه های واحد در سال جدید را برانجام امور فرهنگی و افزایش کیفیت آموزشی ،افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی ورشدوتوسعه وکاربردی کردن شرکتهای دانش بنیان درراستای اجرای اقتصادمقاومتی مدنظررهبرگرانقدرانقلاب اسلامی  برشمرد و ایجاد روحیه مودت و همکاری بین کارکنان را از الزامات فعالیتهای فرهنگی و توسعه دانشگاه دانست.


در ادامه دکتر رنجبر معاون آموزشی و پژوهشی،دکترالهیاری معاون اداری ومالی ودکترسعیدی معاون دانشجویی وفرهنگی گزارشی از برنامه‌های سال قبل واولویتهای کاری خوددرسال 1395 جهت اطلاع همکاران ارائه نمودند.
درادامه مراسم کارکنان واحدبابیان دیدگاهها ونقطه نظرات خود درموردمسایل مختلف دانشگاه بامسوولین واحد به بحث وتبادل نظر پرداختند.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:59

کد مطلب 3779- ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۳

در ایام اعتکاف صورت می گیرد؛

معتکف شدن بیش از 300 دانش آموز در شهر لامرد

اعتکاف دانش آموزی در شهر لامرد با حضور 300 دانش آموز دختر و پسر برگزار می شود.

لامــــرود - بهرام حسین زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش لامرد در گفتگو با خبرنگار لامرود در خصوص برگزاری برگزاری اعتکاف دانش آموزی ابراز داشت: اعتکاف فرصت مناسبی است تا انسان که در هیاهوی زندگی مادی غرق شده خود را بازیابد و در جهت بهره بردن از ارزش های معنوی از علایق مادی دست بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذراد.


مسئول سازمان دانش آموزی لامرد  اضافه کرد: اعتکاف دانش آموزی مراسم معنوی و روح بخشی است که هرساله توسط آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی و با همکاری تشکل های دانش آموزی با حضور علاقه مندان در سراسر کشور برگزار می شود.


وی افزود: دانش آموزان دختر و پسر به تفکیک در مساجد مجری طرح حضور پیدا می کنند و در برنامه های متنوع پیش بینی شده شرکت می نمایند.


حسین زاده تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان براساس ساحت های تربیتی سند تحول آموزش و پرورش و تعمیق تقوای الهی و مهارت خویشتن داری را از اهداف مهم این اعتکاف برشمرد.


معاون پرورشی و تربیت بدنی در خصوص مکان اجرای اعتکاف دانش آموزی نیز گفت: بحمدالله با توجه به استقبال خوبی که از سوی دانش آموزان جهت بهره مندی از این فرصت معنوی شده، مسجدی را که در نظر گرفته بودیم قابلیت میزبانی از این پذیرش را نداشت لذا با همکاری اداره تبلیغات اسلامی در مسجد جامع شهر برنامه ریزی شده است.

وی رئوس برنامه های پیشنهادی را بیان کرد و گفت: از جمله برنامه های که برای استفاده دانش آموزان در این ایام پیش بینی شده تشکیل حلقه های معرفتی بصیرتی و اخلاقی با موضوعیت ماه مبارک رجب، خودسازی ، ولایت مداری، ختم قرآن و محافل با انس قرآن و ... است.

این مقام مسئول ثبت نام کنندگان اعتکاف دانش آموزی را 238 دختر و 63 پسر عنوان کرد.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:59

کد مطلب 3775- ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵:۴۴

کسب مقام برتر ورزشی توسط دانش آموزان اشکنانی

دوزادهمین دوره از مسابقات ورزشی مجتمع های فرهنگی تربیتی کمیته امداد امام خمینی ره استان فارس در شهر مقدس شیراز برگزار شد.

لامــــرود به نقل از اشکنان خبرنگار - دوزادهمین دوره از مسابقات ورزشی مجتمع های فرهنگی تربیتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در شهر مقدس شیراز برگزار شد.

جعفر باهوش رییس کمیته امدادامام خمینی ره اشکنان گفت:در این دوره از رقابتها هفت دانش آموز از مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد امام خمینی (ره) اشکنان با کسب مقامهای دوم و سوم در رشته های تنیس روی میز و دومیدانی توانستند افتخاری دیگر را برای مجتمع اشکنان کسب کنند.

جعفر باهوش گقت: دانش آموزان سجاد احمدیان وامیر حسین انصاری در رشته دومیدانی هر کدام به صورت انفرادی مقام دوم، محمدرضا ابوذر و علیرضا رضایی به صورت مشترک مقام پنجم ،محمد حیدری و حسن قریشی نیز در مسابقه تنیس روی میز مقام دوم و مهدی ابراهیمی و حسن جعفرپور نیز مقامهای چهارم و پنجم را از آن خود کردند.

رییس کمیته امداد امام خمینی ره اشکنان با تقدیر از مدیر و مربیان این مجتمع گفت:مجتمع امداد اشکنان در سال جاری نیز توانسته بودمقام برتر کشوری قران کریم را کسب کند که افتخارات ورزشی کسب شده دومین موفقیت این مکان فرهنگی در سال تحصیلی جاری است.

باهوش از میزبانی خوب و مناسب اداره کل امداد فارس و اداره فرهنگی این نهاد تقدیر کرد.

http://ashkanannews.ir/wp-content/uploads/2016/04/IMG-20160417-WA0063-800x600.jpg

http://ashkanannews.ir/wp-content/uploads/2016/04/IMG-20160417-WA0067-800x600.jpg

http://ashkanannews.ir/wp-content/uploads/2016/04/IMG-20160417-WA0059-800x600.jpg

http://ashkanannews.ir/wp-content/uploads/2016/04/IMG-20160415-WA0029-800x600.jpg

http://ashkanannews.ir/wp-content/uploads/2016/04/IMG-20160415-WA0033-800x600.jpg

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 144 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 21:31

کد مطلب 3774- ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷:۴۹

رئیس تبلیغات اسلامی لامرد خبر داد:

ایجاد تسهیلات لازم جهت حضور حداکثری معتکفین/50 درصد تخفیف ویژه بسیجیان

مراسم معنوی اعتکاف در شهر لامرد با حضور اقشار مختلف و اجرای برنامه های خاص فرهنگی مذهبی برگزار خواهد شد.

لامــــرود - حجت الاسلام روح الله بلوری در گفتگو با لامـــــرود اظهار کرد: امسال اعتکاف برادران و خواهران با برنامه های ویژه و منحصر به فرد در محل مصلی نماز جمعه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامرد با اشاره به اینکه مسجد جامع شهر لامرد میزبان خواهران معتکف و همچین مسجد امام جعفر صادق (ع) در شهر لامرد میزبان برادران معتکف خواهد بود، اظهار داشت: توزیع کتاب خلوت راز، اهدا بسته های فرهنگی، چندین کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، اعزام تیم تبلیغاتی از شهر مقدس قم، تشکیل کارگاه های آموزشی و استفاده از اساتید مجرب در زمینه های مختلف از جمله ویژه برنامه های مهم این دوره از اعتکاف است که به کسانی که در این دو مکان معتکف شوند، تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: امسال اکیپ درمانی توسط شبکه بهداشت و درمان در این دو محل مستقر و نسبت به معاینات دوره ای معتکفین اقدام خواهند کرد.

بلوری به تدارکات و پشتیبانی ستاد اعتکاف اشاره کرد و بیان داشت: این بخش تمام تلاش خود را در جهت ارائه بهترین خدمات جهت رفاه حال معتکفین به کار بسته است.

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان لامرد با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با ناحیه مقاومت بسیج لامرد تشریح کرد: ثبت نام بسیجیان با تخفیف 50 درصدی همراه خواهد بود که می توانند جهت ثبت نام به پایگاه های مقاومت سراسر شهر لامرد مراجعه نمایند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: افرادی که بضاعت مالی مناسبی ندارد می توانند از تخفیف های ویژه در زمان ثبت نام بهره مند شوند.

وی آخرین روز ثبت نام فریضه معنوی اعتکاف را چهارشنبه 1 اردیبهشت ما عنوان کرد و گفت: اداره تبلیغات اسلامی لامرد محل ثبت نام برادران و خوهران معتکف است.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 12:53

کد مطلب 3770- ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸:۱۴

رئیس گمرک شهرستان لامرد:

صادرات 423 هزار تن کالا در سال 1394/صادرات یک میلیون دلاری در یک روز

423 هزار تن کالا های مختلف در سال 1394 از گمرک شهرستان لامرد به کشورهای مختلف صادر شده است.

لامــــرود - بشیر رضویان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار لامرود در خصوص تاریخچه فعالیت گمرک در شهرستان لامرد ابراز داشت: گمرک شهرستان لامرد در سال 1374 تحت عنوان یک گمرک مسافری شروع به کار کرد. گمرک هر چه رویه بیشتر یداشته باشد جایگاه بالاتری دارد. در سال 93 گمرک لامرد رویه صادرات را پیش رو گرفت یعنی وارد گمرک های تجاری که امکان صادرات کالا به صورت انبوه وجود دارد.

رضویان رئیس گمرک لامرد


رئیس گمرک شهرستان لامرد اضافه کرد:  هم اکنون از لامرد به کشور های مختلفی از جمله کویت، قطر، امارت و کشور های آفریقایی صادرات داریم. 


وی افزود: محصولات لامرد که بیشتر شامل مواد معدنی به دلیل مرغوبیت و دسترسی آسان به کشور های مقصد است، صادرات بسیار خوبی را به همراه داشته است. 

رضویان با بیان اینکه سیمان، کلینکر و گچ و مواد معدنی اغلب کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داده اند، یادآور شد: در سال 94 لامرد رتبه نخست صادرات در استان فارس را از آن خود کردیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر صادر کننده های ما بومی لامرد هستند، خاطر نشان کرد: به دلیل ظرفیت های عظیم موجود در این شهرستان، حتی محصولات دیگر کارخانجات استان فارس و بوشهر از طریق گمرک لامرد به دیگر کشور ها صادرات می شود.

رضویان تاکید کرد: در گمرک دو نوع آمار مد نظر است یکی از نظر حجم محصولات و دیگری ارزش محصولات صادراتی به عنوان دو شاخص های صادرات محسوب می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: فروردین ماه جاری گمرک لامرد با صادراتی بالغ بر یک میلیون دلار در یک روز از نظرحجم صادارت مقام سوم کشور را کسب و از نظر ارزش صادرات مقام 17 کشور را از آن خود کردیم.

وی اضافه کرد: تمام فعالیت ها در گمرک به صورت سیستمی است، یعنی صادر کنندها میتوانند در دفتر کار خود از طریق سامانه جامع EPL فعالیت های گمرکی خود را انجام دهد.

423 هزار تن در سال 1394 از گمرک شهرستان لامرد به کشورهای مختلف صادر شده است.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 12:53

کد مطلب 3771- ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰:۴۹

امام جمعه لامرد هشدار داد:

پولدار شدن در بازاریابی شبکه ای سرابی بیش نیست/ در سال های قبل دوبار جیب لامرد را زدند

امام جمعه لامرد با اشاره به شرکت های بازاریابی شبکه ای افزود: توسط این شرکت ها جیب لامرد را دو بار زده اند یک بار آن 10 سال پیش بود و بار دوم دیگر نیز دو سال قبل.

لامـــــرود - حجت الاسلام علی اصغر هاشمی شهیدی در خطبه های نماز جمعه شهر لامرد اظهار داشت: ساخت برخی از مساجد چشم و هم چشمی است، مشاهده می شود مسجد مقابل مسجد ساخته می شود این در حالی است که در برخی از شهرهای استان فارس مسجد به اندازه نیاز وجود ندارد.

امام جمعه لامرد با اشاره به شرکت های بازاریابی شبکه ای افزود: توسط این شرکت ها جیب لامرد را دو بار زده اند یک بار آن 10 سال پیش بود و بار دوم دیگر نیز دو سال  قبل.


شهیدی خطاب به کسانی که در این نوع بازاریابی کار می کنند عنوان کرد: ذهنیت پولدار شدن در این راه سرابی بیش نیست، اگر پشت گوشتان را دید پولتان را خواهید دید!

وی بیان تاکید کرد: مسائل سیاسی هرگز نباید باعث شود که ما سیاستی غیر از سیاست امیرالمومنین (ع) و امام زمان (عج) را در پیش بگیریم.

حجت الاسلام شهیدی ماه های رجب، شعبان و رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و بیان داشت: اگر به دنبال خودسازی نباشیم مسیر برای معصیت خود به خود هموار خواهد شد.

امام جمعه لامرد با اشاره سالروز ترور شهید حاج خلیل نعیمی دبیر کاردان سفارت ایران در عراق گفت: این شهدا سرمایه های ما هستند، خانواده شهدا سختی ها بسیاری را تحمل کرده اند و هیچ گاه گلایه ای نداشته اند.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 139 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 20:59

کد مطلب 3772- ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰:۲۸

موسی هنرپیشه؛

وقتی همه به خواب می رویم

موسی هنرپیشه کارشناس ارشد علوم قرآنی، فعال و کارشناس مسائل فرهنگی در بعد الصلوتین نماز جمعه مورخه امروز مقاله دلسوزانه ای در زمینه دغدغه های فرهنگی و کلی در شهر لامرد قرائت نمود.

موسی هنرپیشه - وقتی همه به خواب می رویم

 

لامـــــرود - موسی هنرپیشه کارشناس ارشد علوم قرآنی، فعال و کارشناس مسائل فرهنگی در بعد الصلوتین نماز جمعه مورخه امروز مقاله دلسوزانه ای در زمینه دغدغه های فرهنگی و کلی در شهر لامرد قرائت نمود که لامرود نظر به اهمیت این موضوع متن کامل مقاله را جهت استحضار عموم درج می نمایید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

رَبِّ اشرَح لِی صَدرِی وَ یَسِّر لِی اَمرِی وَاحلُل عُقدَهً مِن لِسانِی یَفقَهُوا قَولِی [1]

وقتی همه به خواب می رویم، ...  این جمله ای است که ممکن است هر کس نقطه چین هایش را به نظر خویش پر نموده و عبارت را تکمیل نماید. مثلاً یکی بنویسد: « آقا پلیسه بیداره» یا دیگری بنویسد: « دشمن به خواب نمی رود» اما نگارنده این عبارت را دست مایه ای قرار داده تا به برخی از مشکلات اجتماعی که در نتیجه به خواب رفتن ما - بخوانید همه ما-  ایجاد شده را بیان نماید.

وقتی همه به خواب می رویم، جامعه ای که پدیده طلاق در آن قبیح و زشت بوده، درصد آن رو به افزایش می نهد و  به قول برخی ها  به 24 درصد می رسد . لطفاً به این آمار تکان دهنده  که برگرفته از سایت ثبت احوال است، توجه و البته تفکّر کنید:

 « ۱۵۰ هزار و ۳۲۴ طلاق در سال ۱۳۹۱ در ایران به وقوع پیوسته است. یعنی روزانه ۳۸۱ زوج از یکدیگر جدا شده‌اندخیانت، مشکلات جنسی و تورم مهم‌ترین دلایل طلاق هستنددر سال ۹۲ نیز ۱۵۸ هزار و ۷۵۳ مورد طلاق رخ داده بوده که بیشترین دلیل آن دخالت خانواده‌ها، عدم تحقق شروط ضمن عقد، اعتیاد و فقر مالی برآورد شده است.

و میزان طلاق در ایران با توجه به تعداد طلاق نسبت به جمعیت تقریباً برابر با میزان طلاق در سه کشور اصلی اروپای غربی یعنی اتریش، آلمان و فرانسه است. »

برادر و خواهر! آمار طلاق رو به افزایش است، ایمان ما چطور؟ ریش سفیدی و پا در میانی ما چطور؟ آموزش های قبل از ازدواج برای زوجین چطور؟

وقتی همه به خواب می رویم، شهری مانند لامِرد که ادعای صنعتی شدن، اتصال به دریا و در نتیجه مهاجر پذیر بودن دارد، از یک دستشویی و حمام عمومی بی بهره می ماند و اگر سرویس بهداشتی برخی مساجد باز نباشد، کوچه های خلوت شهر ما - با صد بار معذرت خواهی - به دستشویی اضطراری!  تبدیل می شود. آیا همه ما و بخصوص مسئولان لامرد، غفلت نکرده ایم؟

وقتی همه به خواب می رویم، بساط قرض الحسنه در شهر و شهرستان  ما جمع شده  و حتی آنها که نام قرض الحسنه را دارند، از انجام این فریضه الهی و قرآنی باز می مانند. خدای را شکر یکی دو صندوق قرض الحسنه باقی مانده است. کسی نیست که یکبار دیگرپیام خدای متعال  را به این مردم برساند که « آیا کسی هست که به خدا قرض نیکو بدهد؟»[2] مگر راه نجات از معاملات رباگونه، رواج سنت الهی قرض الحسنه نیست؟

وقتی همه به خواب می رویم چه می شود؟ شهری که روزی مردمش آن قدر غیرت داشتند که اسم  زن خود را جلو نامحرم نمی آوردند و می گفتند: « مادر بچه ها، مادر محمد و...» حالا به روزی افتاده که می ترسم اگر علاج نکنیم ، برخی ها همین دو وجب روسری را هم مثل جوراب و چادر از پای و سر در آورند.  راستی مگر زنانی که در برخی مغازه ها – بخوانید اکثر مغازه ها- کار می کنند، مسلمان و مأمور به حجاب نیستند؟  اصلاً از مسلمانی آنها گذشته، قانون اصناف و کسب و کار کجا رفته است؟ مگر بر حسب قانون صنفی آنها موظف به رعایت شئونات اسلامی نیستند؟ شاید آنها بر اثر اغوای شیطان نخواهند حجاب را مراعات کنند، چرا قانون آنها را الزام نمی کند؟ ظاهراً در اینجا همه به خواب سخت و عمیقی فرو رفته ایم و برخی ها خود را به خواب زده اند و هرگز بیدار نمی شوند. زنان مسلمان و آمران به معروف کجایند؟ 

وقتی همه به خواب می رویم، امر به معروف و نهی از منکر که به فرمایش امیر بیان امیر المؤمنین (ع) تمام فرائض حتی جهاد در راه خدا در برابر اهمیت آن، مانند قطره در برابر دریاست، تعطیل می شود. آیا نباید احیاء این دو فریضه را در دستور کار خویش قرار دهیم ؟

وقتی همه به خواب می رویم، درختان خیابان های شهر لامِرد به بهانه این که جلو تابلو فلان مغازه گرفته شده ، همه قطع می شود و شهر لامرد شهری بی سایه می شود و مسافر راهی شهرهای همسایه!

وقتی همه به خواب می رویم، نقشه خانه های ما هم « اُپن» می شود تا پروژه نفوذ فرهنگی غرب تحقق پیدا کند. یا للعجب پس مهندسان متعهد کجایند؟

وقتی به خواب می رویم، زمینها همه تفکیک می شوند و سهمی برای فضای آموزشی و فضای سبز باقی نمی ماند. برخی ها که می گویند این سهم خدمات فروخته می شود که البته باورش برای ما بسی سخت است! بهر حال ما مانده ایم و کمبود فضای آموزشی در شهر و در نتیجه راهی شدن دانش آموزان به یک یا چند نقطه شهر و ایجاد ترافیک و مسائل دیگر.  یا للعجب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کجایند؟

وقتی همه به خواب می رویم،  پارکینگ عمومی برای وسایل نقلیه کیمیا می شود و اتوبوس و مینی بوس شهری کمیاب و نتیجتاً مکانی برای پارک اتومبیل نایاب. گیرم که امروز هم به هر مکافات به سر رسد، فردا که در نتیجه مهاجرت صنعتی ، جمعیت شهر دو برابر شد، آیا همه همدیگر را و مردم ما را لعن و نفرین نخواهند کرد؟     

وقتی همه به خواب می رویم، بیلبردهای تبلیغی شهر ما هم مبلّغ کالاهای قاچاق و خارجی می شوند و حرام، برای همه ما حلال می شود؟ آنگاه دیده بان بیدار انقلاب هر چه فریاد بزند و از خرید کالای ایرانی و بومی سخن گفته و قاچاق را حرام بداند، باز هم ما بیدار نمی شویم.

وقتی .... وقتی ..... وقتی .....

آری برادر و خواهر! وقتی همه به خواب می رویم یکی باید که ما را بیدار کند. آن بیدارگر هشیار چرا من و شما نباشیم؟ چرا از قرآن و روایات، ماه رجب، شعبان و رمضان حُسن استفاده نمی کنیم؟ چرا حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش  و همه نهادها در این رابطه فعّال نباشد؟ اکنون هم دیر نشده و از باب مثل معروف « ماهی را هر وقت از آب بگیریم، تازه است» می توانیم توبه اجتماعی نموده و به جبران مافات بپردازیم. شاید که بر  لبان آن صاحب زمان و زمین و منتظرَ هر جمعه ها، لبخند شادی بنشیند.

 

[1] - سوره طه / آیه 25 – 28

[2] - بقره ، 245

 

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 123 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 20:59

کد مطلب 3773- ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۲۱

در لامرد صورت گرفت؛

تجلیل از برگزیدگان جشنواره های دانش آموزی

ویژه برنامه های تجلیل از دانش آموزان ممتاز و برگزیده جشنواره های دانش آموزی در حوزه های فرهنگی ، هنری و مسابقات قرآن برگزار شد.

 لامـــــرود – در این ویژه برنامه ها که با حضور مدیران، مربیان و معاونین پرورشی به همراه دانش آموزان در کانون شهید عامری شهر لامرد برگزار شد، ابراهیم صفری مدیر آموزش و پرورش لامرد در سخنانی با بیان اینکه باید از ظرفیت های مختلف در خصوص تربیت دانش آموزان استفاده کرد، اذعان داشت: ظرفیت ها به دو مقوله زمانی و مکانی تقسیم بندی می شود، به عنوان مثال با سفر به مشهد مقدس، کربلا و دیگر سفرهای مذهبی، یک ظرفیت تربیتی محسوب می شود، عاشورا، ایام ماه محرم، ماه رجب و اعتکاف زمان های مناسبی است که باید از آن ها برای تربیت استفاده کرد.

وی به برگزاری اعتکاف دانش آموزی اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به زمان قرار گرفتن ایام اعتکاف در پایان هفته و اینکه تنها یک روز از زمان دانش آموز گرفته می شود، پیش بینی حضور بیشتر دانش آموزان را کردیم و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی خواستار این شدیم که اولاً برنامه های اعتکاف دانش آموزی متمایز و ویژه سنین دانش آموزان مد نظر قرار گیرد و دوماً اینکه مشکلات و معضلات که دانش آموزان با آن درگیر هستند، مطرح شود.

صفری خطاب به دانش آموزان و فرهنگیان اظهار داشت: هر چیزی که بخواهیم، سعادت، پول، موفقیت و هر چیز دیگری، کلید بدست آوردن این ها تنها در احترام به پدر و مادر است.

 

مدیریت آموزش و پرورش لامرد هر ساله با برگزاری جشنواره های دانش آموزی در دو بخش فرهنگی ، هنری و مسابقات قرآن در رشته های حفظ و قرائت، احکام و نهج البلاغه و معارف اسلامی ویژه دانش آموزان پسر و دختر علاوه بر ایجاد شور و شوق در بین دانش آموزان، زمینه ساز رشد و بالندگی استعداد و توانایی دانش آموزان را فراهم می آورد.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات مدیران و معاونین پرورشی مدارس برتر در رشته های تئاتر و سرود دانش آموزی قدردانی شد. همچنین با اهدای هدایایی از دانش آموزان برتر و ممتاز هر رشته تجلیل شد.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 132 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 20:59

کد مطلب 3768- ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۱۴

ویژه شهرستان های لامرد و مهر

هفته نامه سبحان چاپ 26 فروردین 95

شماره 2 هفته نامه سبحان ویژه شهرستان های لامرد و مهر به تاریخ 26 فروردین 95 را در ادامه دانلود نمایید.

دانلود

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 126 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 11:56

کد مطلب 3766- ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷:۴۷

گزارش تصویری/

نشست دستاوردهای علمی بسیج در اشکنان

نشست «دستاوردهای علمی بسیج» با سخنرانی دکتر روح الله شریفی مخترع بین المللی و سازنده کوچکترین میکرولنز جهان و با حضور فرماندهان و اعضای شورای پایگاههای مقاومت بسیج، سرگروهها و متربیان حلقه های صالحین، اعضای گردان بیت المقدس و جمعی از بسیجیان و رزمندگان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد امام خمینی(ره) اشکنان برگزار می شود.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 3:42

کد مطلب 3767- ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲:۵۸

ورزشکار اشکنانی به پرسپولیس تهران پیوست

جواد درخشنده فوتبالیست اشکنانی که چندی پیش در تست باشگاه پرسپولیس تهران شرکت کرده بود روز گذشته رسما پرسپولیسی شد.

لامـــــرود به نقل از اشکنان خبرنگار - جواد درخشنده فرزند منصور درخشنده متولد اشکنان است که بازی های غیر رسمی خود را از فوتسال و زمین چمن اشکنان آغاز کرده است.نامبرده چندین سال به عنوان بهترین و تکنیکی ترین بازیکن منطقه در جام دوستی اشکنان انتخاب شده بود که برخی از مربیان به نبوغ این جوان اشکنانی پی بردند که با تلاش و پشتکار فراوان خود و مشاوره برخی  ازورزشکاران توانست به تیم b پرسپولیس تهران راه یابد.

هیات فوتبال بخش اشکنان با ارسال نامهای موفقیت این جوان اشکنانی را تبریک گفته است.

اشکنان خبرنگار موفقیت این جوان ورزشکار اشکنانی را ابتدا به خانواده ایشان و جامعه ورزش بخش وشهرستان تبریک می گوید.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 3:42

کد مطلب 3765- ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

گزارش تصویری/

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال 95

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد در سال 95 با محوریت «کتاب و کتاب خوانی» در سالن اجتماعات شهید جنگاور فرمانداری لامرد برگزار شد.

 

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 18:09

کد مطلب 3762- ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶:۵۷

ویژه شهرستان های لامرد و مهر

هفته نامه سبحان چاپ 21 فروردین 95

شماره 1 هفته نامه سبحان ویژه شهرستان های لامرد و مهر به تاریخ 21 فروردین 95 را در ادامه دانلود نمایید.

دانلود

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 1:43

کد مطلب 3763- ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶:۳۰

در ابتدای سال 95:

سبحان لامرد و مهر هفته نامه رسمی شد

با سعی و تلاش موسسه فرهنگی هنری دنیای اندیشه سبحان در سال ۱۳۹۵ بصورت هفته نامه و با نام هفته نامه سبحان مهر و لامرد چاپ و در گستره دو شهرستان توزیع خواهد شد.

لامـــــرود - عبدالرضا حسن زاده در گفتگو با خبرنگار لامرود اظهار داشت: سبحان لامرد و مهر که همانند دیگر رسانه های مکتوب در شهرستان های لامرد و مهر به صورت ویژه نامه و اصطلاحا «لایی» یکی از روزنامه ها و یا هفته نامه های موجود استانی و یا کشوری منتشر می شد با سعی و تلاش موسسه فرهنگی هنری دنیای اندیشه سبحان در سال ۱۳۹۵ بصورت هفته نامه و با نام هفته نامه سبحان مهر و لامرد چاپ و در گستره دو شهرستان توزیع خواهد شد.

سرپرست هفته نامه سبحان در شهرستان های لامرد و مهر افرود: این اتفاق مبارک باعث خواهد شد تا بسیاری از آگهی های ثبتی و یا حقوقی که مردم، ادارات، نهادها و شرکت ها مجبور به ارسال آن به یکی از روزنامه ها و یا هفته نامه های خارج از منطقه بودند از این پس در همین هفته نامه می توانند چاپ و منتشر نمایند.

وی تاکید کرد: با توجه به موفق بودن این رسانه در مطالبات مردمی انتظار میرود که مسئولین از این رسانه حمایت بیشتری کنند.

به گزارش لامـــــرود روزنامه سبحان با بیش از 24 سال سابقه فعالیت در عرصه رسانه ای به عنوان دومین روزنامه استان پهناور فارس شناخته می شود. این روزنامه در اوایل دهه هفتاد توسط زنده یاد محمد علی حیاتی نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی راه اندازی شد.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 1:43

کد مطلب 3764- ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۱۹

توسط نیروی انتظامی در لامرد صورت گرفت؛

کشف خودروی مسروقه کمتر از 8 ساعت/ اجرای طرح توقیف خودروهای بدون پلاک

یک دستگاه خودرو وانت بار سایپا در شهرستان لامرد سرقت شده بود، کمتر از 8 ساعت توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط گردید.

لامــــرود – علیرضا نوشاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار لامرود در این باره اظهار داشت: با اجرای طرح مهار در یکی از محورهای خروجی شهرستان خودروی مسروقه کشف و ضبط شد و همچنین دو سارق نیز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

کشف خودوری سرقتی

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد همچنین اشاره کرد: در خصوص وقوع سرقت موتورسیکلت در یکی از بخش های تابعه شهرستان، سارق دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد و تلاش برای کشف موتورسیکلت مسروقه ادامه دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: متاسفانه در شهرستان لامرد به دلایل مختلف شاهد تردد خودروهای فاقد پلاک هستیم که این موضوع بیش از دیگر نقاط استان دیده می شود.


نوشاد خاطر نشان شد: نیروی انتظامی قصد دارد با همکاری مردم این موضوع را ساماندهی کند تا دیگر شاهد این پدیده نباشیم.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی شهرستان لامرد


این مقام انتظامی یادآور شد: طی 24 ساعت گذشته طرح جمع آوری خودروها و موتورسیکلت های بدون پلاک در سطح شهرستان اجرا گردیده که در همین خصوص 4 دستگاه خودرو و 16 دستگاه موتورسیکلت توقیف و روانه پارکینگ شدند.


وی با تقدیر از همکاری مردم از نمایندگی های فروش خودرو خواستار شد که هیچ خودرویی را بدون پلاک تحویل مشتری ندهند و صرفاً بعد از شماره گذاری نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.

خودرو های بدون پلاک

موتور سیکلت بدون پلاک

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 1:43

کد مطلب 3760- ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱:۱۸

شهردار اشکنان:

استخر سرپوشیده در اشکنان ساخته می شود

شهردار اشکنان گفت: با مکاتبات انجام شده با وزارت ورزش و جوانان و همکاری شهرداری اشکنان استخر سرپوشیده در شهر اشکنان ساخته می شود.

لامـــــرود به نقل از اشکنان خبرنگار - حسین خسروی شهردار اشکنان گفت:با مکاتبات انجام شده با وزارت ورزش و جوانان و همکاری شهرداری اشکنان استخر سرپوشیده در شهر اشکنان ساخته می شود.

خسروی گفت: با توجه به اینکه اشکنانی در جنوبی ترین نقطه از استان فارس واقع شده است و بیش از نه ماه از سال در فصل گرما واقع شده است وجود یک استخر سرپوشیده برای استفاده مردم و جوانان ضروری به نظر می رسد که در این خصوص مقدمات کا رانجام شده است.

خسروی در جمع تعدادی از نخبگان و دانشجویان دانشگاههای اشکنان گفت:تلاش شهرداری برای استفاده از همه ظرفیتهای ممکن برای آبادانی شهر اشکنان است و در اسین خصوص دستان خیرین ونیکوکاران و صاحبان فکر و اندیشه را می بوسیم تا بتوانیم خدمت به مردم را افزایش دهیم.

خسروی همچنین از همکاری های مجموعه شورای اسلامی شهر اشکنان و مسئولان بخش وشهرستان برای همکاری با شهرداری اشکنان تقدیر کرد.

گفتنی است در این جلسه که تعدادی از نخبگان،دانشجویان و فارغ التحصیلاندانشگاههای سراسر کشور حضور داشتند حاضران به ذکر دیدگاههای خود به مسایل مهم شهرسازی و اجتماعی در حوزه شهرداری پرداختند.

این اولین جلسه شهردار با دانشجویان بود که خسروی قول مساعد داد به زودی و به نوبت از دیدگاههای دیگر نخبگان و دانشجویان نیز استفاده خواهد کرد.

/

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 20:45

کد مطلب 3761- ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱:۲۴

در لامرد صورت گرفت؛

کشف و ضبط مشروبات الکی/ دو تبعه غیرقانونی افغان بازداشت شدند

توسط سربازان گمنام امام زمان در شهرستان لامرد مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.

لامـــــرود - یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار لامرود گفت: دو تبعه افغانی که اقدام به خرید و فروش مشروبات الکی خارجی در شهرستان لامرد می کردند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه این دو تبعه به صورت غیر قانونی وارد کشور شده اند، افزود: افراد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 20:45

کد مطلب 3759- ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴:۴۹

گزارش تصویری/

برداشت و ذخیره گندم در لامرد

شهرستان لامرد جنوبی ترین نقطه در استان فارس این روزها شاهد برداشت گندم از سطح مزارع زیر کشت است و محصولات برداشت شده در سیلوهای گندم کارخانه آرد نصر لامرد انباشته می شود.

    

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 226 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 3:52

کد مطلب 3758- ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۱۲

گزارش تصویری/

مسابقات قرآن در شرکت پالایش گاز پارسیان

مرحله مقدماتی بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه "بهار در بهار" ویژه فرزندان کارکنان، در شرکت پالایش گاز پارسیان برگزار شد.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 129 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 0:39